mandag den 17. april 2017

Drøm eller virkelighed?

Jeg vågnede meget tidligt i morges, var lysvågen og stod op.
Lidt senere blev jeg meget træt og snuppede en lur.
Lige da jeg vågnede fik jeg en SMS fra veninden, som jeg havde en walk-and-talk aftale med i dag.
Hun var ledig NU, så vi kunne mødes, når det passede ind i min dagsplan.
Jeg skyndte mig at ringe til hende, og spørge om hun havde nået alt det hun skulle.
Hun havde sendt en mail til mig:
Hun skulle nemlig til Roskilde, og bagefter lige forbi nogle hun kender her i Køge, derefter hjem, og så kunne vi mødes kl. 14, og hun havde ovenikøbet vedhæftet et kort over parkeringspladsen, hvor vi skulle mødes.
HVAD SNAKKER DU OM? spurgte hun.
Ja, du har sendt mig en mail, var mit svar.
Nej, det havde hun sandelig ikke.
Jeg tror jeg har sovet godt og inderligt, for det var altså en drøm, som jeg huskede ganske tydeligt.
Meget, meget uvirkeligt.

Vi blev enige om tidspunkt for walk-and-talk, og
så vandrede vi Vallø Slotspark tynd.
Vi skulle jo ud at finde duetræet, men det er ikke endnu det er i blomst.



Vallø Slot med park.

3 kommentarer:

  1. Jeg håber du tager billeder af træet hvis du ser det i blomst. Har gode minder fra Vallø, der var et fast udflugtspunkt når vi besøgte familien i St. Tårnby.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu skal jeg se det træ i blomst, Anette, så helt sikkert der kommer billeder her på bloggen af det, når tid kommer.
      Jeg havde udsigt fra min førstesal til Vallø Slot i tidernes morgen i klart vejr, men nu er der nogle meget høje træer der skygger for udsigten.
      Dejligt med gode minder....

      Slet
  2. Hanne, walk-and-talk er en god kombination, og man går altså gerne lidt længere end hvis man er ude på egen fod.

    SvarSlet