mandag den 20. februar 2017

En ægte UFO

Julen 2008 fik jeg håndspundet garn af datteren min til en 7-hex vest. (Igen er det skønt med en blog at gå tilbage i).
Vesten endte som UFO.
I dag, så mange år efter, er det en ægte UFO.
Jeg har haft den i hænderne mange gange, for jeg er ret betaget af garnet.
Det er så skønt et farveforløb det har.

Det er kun spundet - altså et en-trådet garn (eller hedder det et-trådet?), så det skal strikkes frem og tilbage, og ikke rundt, for så snor det færdige strik sig, siger spinderen.
Da jeg var færdig med tørklæde ÅRHUS af Isager for nogle dage siden, faldt det mig ind, at jeg kan bruge garnet fra 7-hex vesten til et nyt tørklæde Århus.
Jeg er i gang.

2 kommentarer:

  1. Det er helt vildt flot! Elsker det farveforløb. Det var da også noget af et projekt med det der 7-hex - det ville også være blevet til en UFO hos mig. Men bruges skal det da, det fantastiske garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Ellen, jeg har 3/4 vest færdig, men jeg vil ikke få den brugt, så hellere strikke noget, jeg vil bruge.
      Jeg elsker også det blå farveforløb - det minder mig om havet.

      Slet