tirsdag den 16. august 2011

Oprydning med nostalgi

Jeg har ryddet kraftigt op i mit udhus.
I en bøtte med søm og skruer og andet godt fra hedengangne tider så jeg "noget glimtende noget".
Stor var min forbløffelse - for det var mit konfirmationsur.
Det holdt til jeg fyldte 30, for så fik jeg et andet ur af min mor.
Hvad p..... det har lavet i den bøtte, og hvordan det er havnet der, har jeg overhovedet ingen fornemmelse af.
Jeg kan næsten passe det - det er kun ½ cm for lille i omkredsen.
Jeg gemmer det lige et par dage - for nostalgiens skyld, for det bliver vist aldrig til ur igen.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt, at du har dit konfirmationsur endnu! Jeg fik et, der minder meget om dit, af min mormor :-)
    Klem og ha' en fin dag, Kisser!

    SvarSlet
  2. Madame: ja, det sendte gode tanker igennem hovedet. Jeg kan ikke huske hvem jeg fik uret af, det kan jeg da undersøge - jeg har det stående i min dagbog.
    god onsdag og klem

    SvarSlet
  3. Hvor er det herligt, at der pludselig dukker sådanne skatte op under oprydningen. Dit ur minder meget om min mors konfirmationsur, som jeg stadig har i gemmerne, mit eget som sandelig også er blevet gemt, er lidt anderledes. Utroligt, hvor vi gemmer og gemmer ☺. Fortsat rigtig god ferie til dig, Kisser. Knus

    SvarSlet
  4. Annette: mit gode gamle ur bliver ikke gemt ret meget længere.
    Jeg gider kun ha noget, der er brugeligt!!
    God torsdag nede sydpå.
    Her skinner solen - stor forandring fra alt det regn.
    Knus

    SvarSlet