tirsdag den 15. februar 2011

Før min tid

Sue Miller: Før min tid. Lydbog - indtalt af Ann-Britt Mathisen


Fra bagsiden:Med sit formidable blik for detaljen og evnen til at skildre livet i dagligdagen og følelsernes susen har Sue Miller med Før min tid skrevet en uforglemmelig roman om, hvordan vi pludselig meget bedre forstår vores eget liv, når fortiden folder sig ud foran os.
Cath Hubbard forsøger at lappe lidt på sit sjæleliv efter en nylig overstået skilsmisse ved at rejse fra San Fransisco til Vermont for at rydde op i sin nu afdøde bedstemors hus.
Rejsen i tid og sted afslører kolossale hemmeligheder for Cath, der troede, hun kendte både sig selv og sin bedstemor.
Romanen kaster et blidt, erotisk lys på Caths to ægteskaber, og ingen lægger upåvirket denne fortælling fra sig.

En fin roman - skønt indtalt af Ann-Britt Mathisen. Jeg sendte min mor en kærlig tanke, for hun elskede at høre programmet Knas & Quiz, der blev sendt op imod jul, og her deltog Ann-Britt. Jeg synes, det er længe siden jeg har hørt noget til Ann-Britt (hun havde en helt fantastisk god stemme), og lavede lidt research på nettet. Hun døde i 2006 - alt for tidligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar