mandag den 31. januar 2011

Ugly

Er en kat, der bor tæt på mig.
Det er ekstremt svært at fotografere en kat - specielt Ugly.
Ugly er "importeret" fra Sverie, og har fået sit navn, fordi han var så grim da han flyttede til Danmark.
Hun har vokset sig smuk.
Man skal bare ikke klø kræet på maven, så bider han/hun.
Det er da skrækkeligt, at jeg ikke ved om Ugly er en han eller hun.
Vi har meget glæde af hinanden - specielt om natten, når Ugly laver ballade, så kan det ske, at jeg vågner.
Katten har en DEJLIG pude, fyldt med Krøyer kugler, som hun nyder at slænge sig i det meste af døgnet.
Den pude har jeg syet til hende - for et par år siden.
Hvor er det dog skønt at kunne bruge sine talenter/kompetancer til glæde for dyreverdenen.

6 kommentarer:

  1. Det er en rigtig lille skat - og man må jo respektere dem, der ikke vil kløs på maven ;-) Ugly er meget heldig at have dig til at sy puder.

    Klem og god mandag til både dig, Black og Ugly :)

    SvarSlet
  2. Madame: hun bider, hvis hun blir kløet på maven.
    God mandag til dig og klem:)

    SvarSlet
  3. Nåeh jeg har også en kat der ikke kan lide at blive kløet på maven, den anden elsker det...Sødt af dig at sy puder til Ugly...;-D

    SvarSlet
  4. Anne-Marie: Ugly er meget glad for sin pude...

    SvarSlet
  5. Sådan en pude må være vidunderlig for en missekat. Jeg skrev på min egen blog i dag, at jeg ønsker mig en sækkestol - og det får mig til at tænke på, om jeg får den i fred. Måske synes misserne her i huset, at den er dejlig?!... ;-)

    Jeg har mødt flere misser, der bider, når man klør dem på maven. Puskis gjorde det også engang, men ikke mere. Nu synes hun, at det er meget hyggeligt.

    SvarSlet
  6. Mia: jeg kan godt forestille mig, at misserne synes en sækkestol vil være skøn at hygge sig i :-)

    SvarSlet