fredag den 26. november 2010

Min postkasse

Det sner og der er en anelse frost.
Da jeg skulle tømme min postkasse i dag, kunne jeg ikke åbne den. Først kunne jeg ikke få nøglen ind, det lykkedes dog efter lidt lirken. Så ville den ikke dreje rundt, så jeg kunne tømme den.
Der var intet at gøre....
Jeg hentede en tang for at se om jeg kunne få brevene op med den.
Det kunne jeg heller ikke.
Så posten ligger stadig i postkassen.
Der kan de ligge til i morgen, for jeg mangler gode ideer til at få den åbnet.
Måske er låsen bare frosset fast?

4 kommentarer:

  1. Vores postkasse kunne heller ikke åbnes så min mand har varmet nøglen en smule op og med lidt tålmodighed så fik han den op :)

    SvarSlet
  2. Ja du må ud med føntørreren eller lidt WD40 spray :-))

    SvarSlet
  3. Anette og Annette: nøglen gled lige så let ind i låsen i dag og kunne dreje.
    Tak for gode brugbare råd.

    SvarSlet
  4. Jeg havde det samme problem med min cykel. Jeg kunne godt låse den almindelig lås op - no problemo. Men kædelåsen.... nixen bixen. Jeg ville gerne have den ned i kælderen, men det kunne jeg ikke, for jeg havde jo låst den fast til et stillads, haha...

    I morges hældte jeg en spand kogende vand over låsen og så fik jeg den endelig op. Nu står den i kælderen!

    SvarSlet