onsdag den 28. maj 2008

Sommerdæk

Endelig havde jeg fået bestilt tid til at få skiftet vinterdækkene til sommerdæk.
Det tager kun kort tid, så er de skiftet.
Jeg tilbragte ventetiden med at drikke en herlig kop cacao og kigge på alu-fælge. Min svigersøn synes jeg skal have sådan nogle fancy nogle. Pænt ser det ud.
Jeg snakkede med dækmanden om der var nogen fordel ved alu-fælge, og han mener, at det er der ikke. Det ser kun pænt ud.
Jeg kom i tanke om en gammel kollega, der samlede på hjulkapsler. Hans havehegn er dekoreret med alle mulige slags. Jeg tror han har 800. En sjælden samling.
Dækmanden fortalte en anden historie om meget gamle hjulkapsler fra midten af 30erne. Dengang var de lavet af stål, og bilmærket var svejset ned i. Det var meget almindeligt at lave en omelet i disse hjulkapsler, for så kunne man servere den med sit bilmærke. Efter brug blev de vasket af og sat på igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar