fredag den 9. marts 2018

Næsten færdig

Tirsdag morgen ankom der en tømrer for at isolere køkkenloft og sætte profilbrædder op.
Han kom også onsdag morgen for at sætte lister op og en plade over køkkenskabene.
Kl. 12.50 kom maleren lige forbi - han ville lige grunde profilbrædderne.
Han skulle skynde sig, for jeg skulle gå kort efter - arbejdet kaldte i det grønne hus.
Der gik ikke mange øjeblikke, så var det loft grundet.
Maleren kom igen torsdag morgen, og et par timer efter var han færdig.
Han forsøgte at få fat i "mester", men han var optaget på telefonen.
Han ville bare få ham til at sende en elektriker, der kan lave lampeudtaget og sætte lampe op.
Jeg har endnu ikke hørt fra dem.
Det lykkedes mig at finde en lampe i tirsdags, jeg kunne lide.
Jeg havde forelsket mig i "værkstedslampen" ved et besøg i Magasin, men da jeg var på bytur ville jeg ikke bære rundt på en lampe.
Tænkte, at det måtte være muligt at få den i Køge.
Nix, jeg fik at vide hos lampemageren, at den nu kun sælge af designeren i Silkeborg, som har trukket alle sine agenturer hjem.
Det er i hvert fald skønt at jeg kan opholde mig i køkkenet igen - husets hjerterum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar