tirsdag den 30. januar 2018

Bytur

I dag havde jeg en aftale med en veninde om en bytur.
Vi skulle shoppe en anelse - det kunne jo være, at der var noget vi absolut ikke kunne leve uden - og ud at spise frokost, OG slentre rundt i det københavnske.
Vi mødtes tidligt og vandrede over i Magasin. Det var så intet på restudsalget at komme efter.
Bortset fra et skønt sportssæt til hendes mand - med 50%. Det er der noget ved....
Jeg fik en lysestage i julegave fra Georg Jensen - i mat stål.
Den skulle være i blankt stål, så jeg havde taget den med i tasken, og sandelig jeg var heldig at de gerne ville bytte den i G.J.s stand i Maga. Selvom der ikke var byttemærke på.
Ih, hvor er jeg glad for den - for den passer nu til det andet jeg har.
Herefter vandrede vi hen i Dalle Valle og spiste skøn mad - der er masser på buffeten for sådan en som mig.
Og lige pludselig var kl. 14.30, og vi tog afsked.
8 km og nogle skønne timer sammen.
Det var skønt at mærke på mit højre ben, at det ikke slæber hen ad jorden mere, så min ihærdige træning i et par uger har hjulpet.
Jeg nåede lige i morges at ringe til VVS manden, og han kommer i morgen.
Peter, tagpapmand, har skrevet til mig, at han også kommer i morgen, hvis vejret tillader det.
Så må jeg jo bare udsætte mit besøg hos min niece og hendes nyfødte søn.
Jeg mangler kun en søm på lukkekanten til sønnens patchwork legetæppe og sy et stort M. Han skal nemlig hedde noget med M. den lille nye Fledelius.

2 kommentarer:

  1. Sådan en bytur er nu ikke at kimse ad. Det er så dejligt, når man får god service.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det er så godt - og specielt godt med god service.

      Slet