fredag den 29. december 2017

Brændt barn eller noget lignende

Juledagene er overstået. Det var travle dage. 4 dage med megen socialt samvær - jeg var en smule træt og brugt 2. juledag om aftenen.
Jeg tænker på en bemærkning jeg kom med som barn til mine forældre: har vi det ikke dejligt 2. juledag om aftenen? Min mor huskede på den hvert eneste år...
Jeg føler mig som det mest forkælede barn - 35 julegaver var der til mig.
Det er da fuldstændig vildt.
Uha, der var mange gode sager.
Bl.a. et helt kilo garn i megaskøn kvalitet, en garnvinde til at stå på bordet, lækre krydderier og mange andre lækre sager.
Bl.a. en ny kogebog af Jamie Oliver: fem ingredienser.
Den er allerede et hit her, og der er ny ret på menuen hver dag... alt skal testes, og jeg gør noget, som har været forbudt i min verden - jeg skriver kommentarer i bogen MED KUGLEPEN, om der skal tilføjes noget eller ændres noget, så det passer mine smagsløg.
I går stod menuen på bl.a. grønkål med ristede hasselnødder mv.
Hasselnødderne skulle selvfølgelig ristes på panden.
Og mens jeg tilberedte resten af retten, gik jeg og tænkte på et af livet store spørgsmål, glemte jeg nødderne lidt, og vågnede op, og satte panden på kanten af vasken.
Dumt.
For panden var megameget varm, så nu kan jeg glæde mig til 2018, hvor projekt slibning af bordplade bliver et projekt i sig selv.

Men grønkålen med diverse smagte skønt.
Ja, jeg er god til at lave ulykker, heldigvis var det kun en bordplade denne gang. Den kan da skiftes -  dog med noget besvær, for der er både vask, vandhane og kogeplade i den.

6 kommentarer:

  1. Av, stakkels bordplade. Godt du ikke kom noget til. Jeg er typen, som helt sikkert også vil have tilføjet et brandemærke til den historie (;

    SvarSlet
  2. Jamen Kisser dog - er du ved at blive en smule distræt på dine ældre dage? ;-) Det er godt nok lidt surt at få lavet sådan et nummer ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, Ellen, nærmere ikke nærværende. Jeg havde lige snakket med min bror om udmeldingerne om hans kræft, så det var tankerne beskæftiget med. Heldigvis gode meldinger.

      Slet
  3. Godt nytår til dig og godt at det ikke var dig, panden gik ud over :-)

    SvarSlet