tirsdag den 24. oktober 2017

Av min arm

Min venstre arm er ganske farverig-
Lidt ærgerligt at dem ha været pakket ind i gips, så jeg ikke har kunnet følge farverne.

Torsdag morgen var jeg ude på sygehuset lidt i syv.
Heldigvis har jeg bus fra dør til dør.
Lægen havde sagt, at det var ret vigtigt, at jeg var der kl. 7, for jeg var den eneste på operationslisten (medmindre der kom noget akut i løbet af natten), og jeg skulle være klar kl. 8.
Inden jeg fandt "min" afdeling, måtte jeg lige have et billede af vandet med Køgehønsene. 
Vel ankommet - vær venlig at tage plads i venteværelset.
Og der sad jeg pænt og ventede til kl. 8.
Nå, der kom en seng og et skab, og 
en anæstesilæge, som også fortalte mig, at der var en lille pige på 9 år på operationsbordet.
Det tager noget længere tid med børnene, for der skal bruges tid på pædagogik, så de ikke bliver bange. Sådan noget er sød musik i mine ører. 
Tak, jeg vil gerne have fuld bedøvelse.
fordi
jeg ville IKKE høre hvad der blev sagt men de skar, borede og syede i mig.
Kylling? Ja.
Kl 11 var operationsstuen klar til mig.
Jeg var sulten...
Måtte jo lige vente lidt.
Kl et var det hele overstået, og jeg var ret omtåget.
Der gik kun en times tid, så var jeg henne på stuen igen, og fik tilbudt mad.
Kaffe, sandwich, kage og en liter vand.
Åh, det smagte godt.
Lidt efter vandrede jeg - lettere omtåget - ad lange gange hen til røntgen, og så var det tid for udskrivning.
Ved firetiden var narkosen næsten helt forsvundet, så jeg pakkede sammen.
Gik igen ad lange gange.
Taxa eller bus hjem?
Ingen taxaer på holdepladsen, så 
det blev bussen hjem.
20 min og jeg var hjemme.
Et par timer efter kom min datter og blev et par dage.
Jeg blev udstyret med medicin til om natten og den følgende dag,
og en recept på en skrækkelig masse medicin var lagt på receptserveren.
Det hentede jeg lørdag morgen.
Og har endnu ikke brugt noget af det.
Det er morfin og andet smertestillende.
Nå, jeg afleverer dem så igen på apoteket - til destruktion.
Eneste bivirkning ser ud til kun at være, atarm og fingre hæver, så i vejret med armen og alt er godt igen.

En hævet hånd

En forslået arm

Kirurgens tegn hvor der skal opereres

Et håndled uden gips, men med en futuraskinne.
Skønt at være fri for gips
Den skal sidde på et par uger, så sting ud og herefter ergoterapi i 4 uger.
Det bedste af det hele ....
mine knogler har fået betegnelsen:
god knoglekvalitet.

2 kommentarer:

  1. Uh, for en forslået arm.
    Jeg kunne godt lide at vide, hvorfor du absolut skulle være til stede kl. meget tidligt om morgenen, når du først kom for kl. 11. Der var måske kommet noget akut?
    God fornøjelse med genoptræningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg har opdateret teksten. Der var en lille pige på 9 år der skulle have opereret sin arm. Om det var akut, ved jeg ikke, men børnene først - også i min verden.
      Tak - genoptræner allerede alt det jeg må og kan.

      Slet