onsdag den 27. september 2017

Wollmeise og opal

Sidste år var min datter og jeg i London - og i garnbutikkerne LOOP og I Knit London.
Jeg købte et bundt - og fik et bundt af min datter - Wollmeise Merino.
De er blevet brugt til denne skønne bluse.
311 gram Wollmeise og 40 gram Opal strømpegarn, så blusen kunne få en passende længde.
Jeg havde garnet op til halsen for at mærke om det kradsede.
Det gjorde det ikke.

Det tager lidt tid at strikke på pinde 3, jeg er super glad for resultatet.
Den fik en gang sprøjt med vandflasken og lagt til tørre, for at ulden kunne folde sig ud.
Det gjorde den.
Så på med den i går - og af lige så hurtigt.
Den kradser - på armene.
Det kan kun være de få pinde Opal .....
I hvert fald skal jeg have en langærmet bomuldsbluse indenunder.
ØV.
Men uld er jo også bedst i de kolde måneder, så det går vel.
Det er ret irriterende at være så uldsart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar