onsdag den 13. september 2017

En tur i byen

En tur i byen har vist flere betydninger?
Men jeg var en tur i byen i går - altså en slentretur igennem hovedstaden for
at smutte ind i Tivoli.
En kop kaffe på et af yndlingsstederne derinde.
Der kom en temmelig kraftig byge på et tidspunkt, og vi var ret mange, der søgte tilflugt i portene eller under cafeernes markiser.
Bygen var heldigvis kort, så vandringen kunne fortsætte.
Jeg var bl.a. igennem Fiolstræde og Krystalgade, og jeg har det lige underligt hver gang jeg kommer forbi de butikker, der førhen var garnbutikker, men nu er noget andet.
Ikke fordi jeg mangler garn, inspiration er altid godt.


Påfuglemor kom lige forbi med sine to unger.
Årh, de var godt nok små.

Jeg havde en aftale med nogle mennesker om at spise på restaurant Frascati.
Det er en italiensk restaurant, og tjenerne taler meget lidt dansk.
Der var godt nok ikke meget på menukortet for sådan en som mig.
Det blev til en ret kedelig spaghettiret - med hvid sovs og revet os - den havde sikkert smagt skønt, hvis baconen var blevet tilsat.
Pyt, jeg blev mæt, og det er jo hovedsagen ved et måltid.
Skønt at se Vivofiturets resultat ved dagens slut: næsten 10 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar