lørdag den 12. august 2017

Noget om .....

Storskraldsafhentning her den anden torsdag i hver måned.
Ud til vejen med storskraldet.
En trillebør med punkteret hjul. 
Og et gammelt jalousiskab som har en fortid i TV-Aktualitetsafdelingen.
Der var stadig labels på skufferne med "de kendtes" navne.
Ren nostalgi.
Skabet havde udtjent sin værnepligt i min Finns udhus, så nu er det mit, for jeg har ryddet op i alt, og hvad jeg ikke har brugt siden min Finns exit i 2007, er kasseret. 
Og der var meget.
Skabet var temmelig tungt, men det lykkedes at få det ud af udhuset.
Og da jeg skulle have det de 20 meter ned til vejen, blev det tippet rundt.
Det larmede, og der kom en genbo forbi med sin labberhund, og han blev noget forskrækket over larmen - hunden ligeså.
Vi blev enige om, at vi gjorde det bedste vi kunne.

Noget helt andet.
På en af mine cykel-gå-ture så jeg denne smukke plante, som havde slået rod op af en lysmast.
Pænt af kommunen at lade den stå.
Og køerne i baggrunden - de græsser ned til Køge Å - er jo ren landlig idyl.

Jeg er ret glad for min datters hund.
Kenzo.
Og han er ret glad for mig.
Når nu jeg har bestemt at jeg ikke skal have hund mere, så er det godt at der er en hund i familien.

Mit barn havde spurgt om hjælp til at lære at sy lynlåse i poser, så vi brugte en eftermiddag på projektet, og hun kunne ikke få armene ned, da hendes første "projektpose" med lynlås var færdig.
På vej hjem ved solnedgangstid var det ret svært at få øjnene fra udsigten ud over Roskilde Fjord.
Ved Bolund - lidt nord for Risø - er der en parkeringsplads og jeg måtte ind for at tage et foto.
Der var INGEN ledige parkeringspladser, for det var en helt vidunderlig sommeraften - vindstille og lune temperaturer. Jeg holdt lidt ulovligt, men skyndte mig at tage mine billeder og nyde duften af "noget god mad" nogle mennesker sad og nød.
Det gav anledning til nogle gode kommentarer og glade smil.

Mit barn skal tage blodtryk og måle sin iltningsprocent med jævne mellemrum.
Hun skal også måle sit peakflow.
Så jeg kom i tanke om, at jeg ville da gerne have målt mit blodtryk og iltningsprocenten.
Jeg må ikke få målt mit peakflow - det kunne ellers være interessant. 
Nå, men mit blodtryk var 135/80 og det er da vist OK.
Iltningsprocenten er 98 og puls 72.

Barnet mit havde pakket et par sække med garn.
Garn til mig selv og til børnene ude i verdenen.
14 kilo.
Der er rigeligt til de lange vinterdage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar