søndag den 20. august 2017

Motionen - og babyer

Jeg har købt et Vivofit ur - det tæller skridt (og en hel masse andet).
Det skal synkroniseres med en app., og som den talnørd jeg er, er det ret morsomt - og stærkt motiverende - at se, hvor mange skridt det bliver til i løbet af en måned.
Jeg tog uret i brug den 30. juni, og jeg er nu et godt stykke over 500.000 skridt.
Mon ikke jeg runder en million inden jeg rejser til Italien i starten af oktober?
Gad vist hvor mange skridt et menneske går i hele sin levetid? Det er MANGE.

Jeg var på biblioteket for et par dage siden.
Jeg skulle låne bøger med babystrik mm.
Min niece har sendt mig en hel del billeder af ting, der har stor interesse for den kommende mor.
Hun sendte bl.a. et billede af en Marius bodystocking. Så selvfølgelig har jeg lånt Mariusbogen - på dansk.
Jeg fik den af en tidligere penneveninde fra Norge for nogle år siden, og har foræret den væk.
Marius mønsteret har slet ikke min interesse. Men jeg skal da helt klart strikke den søde bodystocking.
Niecen og hendes kæreste kigger forbi i den kommende uge - for vi skal vælge farver til det jeg skal sy og strikke/hækle.
Jeg tror jeg sætter dem stævne ved Patchworkbutikken i Køge, for jeg ejer INTET gråt patchworkstof. Ikke lige den farve jeg gør det mest i.
Niecen har fået besked på, at det er vigtigt, at det jeg strikker mv skal være i de rigtige farver, så det bliver brugt.
Alt andet er spild af god tid og penge.

I torsdags var jeg inviteret med til en skanning af babyen, men andre aftaler forhindrede det.
Jeg fik billeder fra skanningen - med titler: 187 gram ren kærlighed.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med uret - jeg synes også det er sjovt at se ens søvnmønster - hvor forskelligt det rent faktisk er, selv om selv går og tror, det må være nogenlunde ensartet.
    Åh hvor er det skønt for dig at få en lille baby at lave masser af ting til :-)
    Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, netop søvnmønsteret er morsomt at følge. Jeg kan se, at jeg får rigelig dyb søvn, afbrudt af enkelte perioder med let søvn.
      Åh ja, så skønt. Men der er faktisk to babyer på vej - for niecens storebrors kæreste skal også ha baby, men de snakker ikke så meget om det, for de er ret optaget af ny lejlighed og renovering.

      Slet