tirsdag den 22. august 2017

Angora - og lilla



Havehibiscussen blomstrer så det er en lyst.
Jeg elsker bare den farve blomsterne har.
Jeg tror, at vejret denne sommer lige har passet den.


Et styks bluse i eget design er endelig færdig.
Ren angora - den bliver varm at have på, når det engang bliver vinter.
195 gram på pinde 3.
Jeg strikkede en magen til sidste år, men ærmerne krøb op, så heldigvis for mig, er min datter et par numre mindre end mig, og hun ville gerne have den.
Når det er meningen, at ærmerne skal være lange - helt ned til håndleddet - skal de ikke krybe op, så det ligner 3/4 lange ærmer.
Denne er strikket 5 cm længere så forhåbentlig bliver ærmerne ned hvor de skal.
Da jeg var barn, strikkede min mor altid ærmerne for korte, så jeg hev og sled i dem for at få dem ned.
Når hun syede nyt til os (min søster og mig), sad taljen altid 3 cm over, hvor jeg synes den skulle være.... så der blev også hevet i kjolen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar