onsdag den 5. juli 2017

Oprydning - og TV-Avisen i farver.

Jeg er ved at rydde op i mit udhus - alle min Finns gamle ting og sager, som jeg overhovedet ikke har brugt efter hans exit.
Der står bl.a. et ældgammelt jalousiskab, som jeg har arvet fra DR i tidernes morgen. Det skal også ud. Skufferne er meget svære at hive ud og skubbe ind.
Bag ved skufferne havde gemt sit en kopi af et brev til alle medarbejdere i TV-Aktualitetsafdelingen - om at TV-Avisen skulle til at sende i farver.
Brevet beskriver bl.a. de vanskeligheder det kunne give i produktionen.
Det er dateret august 1978.
Jeg kunne virkelig ikke huske, hvornår TV-Avisen begyndte at sende i farver. Det gjorde den den 2. oktober 1978.
Men jeg kan huske, hvornår DR begyndte at opkræve farvelicens. 1970.
Ret morsomt, i går sad jeg inde på biblioteket og læste i en bog om Køge fra 1973-89. Heri var bl.a. et afsnit om TV og det var pudsigt nok i 1978 at der blev flere der betalte farvelicens end sort/hvid licens.
Og ved nærmere undersøgelse er sort/hvid licensbetaling en sagablot nu.
Et tilbageblik på arbejdslivet. Det føltes behageligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar