mandag den 31. juli 2017

OPAM 2017

Der er afleveringsdag hos Røde Kors i morgen, så jeg måtte hellere blive færdig med det jeg var i gang med.
3 patchworktæpper manglede lukkekant.
Så det blev ordnet her i formiddags.
4 tæpper i alt
15 poser til babyudstyr
4 huer og
3 nederdele
er mit bidrag denne gang.

Det betød jo, at jeg måtte sætte mig til symaskinen - det tog et par timer.
Så var jeg klar til at køre på lossepladsen.
300 kilo - min gamle låge og hegn og en masse fliser.
De 300 kilo skal jo løftes to gange - først ind i bilen og senere ud igen.
En gang imellem glemmer jeg min alder.....
og går frisk til arbejdet for lidt senere 
at blive en smule træt i kroppen.
Så efter en lille pause
venter græsplænen på slåmaskinen med mig bagved.
Ølandsbruddene ude i græsplænen må vente pænt på at blive frigjort af græsset og flyttet hen til sit nye sted, en dag i nær fremtid, når jeg er særdeles frisk igen.
For et par dage siden fik jeg frigjort en stolpe fra det gamle hegn/låge.
Min Finn ville da være sikker på at det stod godt, for stolpen var gravet 90 cm ned i jorden.
Jeg havde gravet 30 cm jord af og rykkede frem og tilbage med stolpen, og så trak jeg og trak opad.
Det lykkedes i 3. forsøg, og nu er den savet over (den var 10x10 cm) og kørt til affald.
Det giver god motion.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar