tirsdag den 13. juni 2017

Bornholm

Jeg har aldrig i mit lange liv været på Bornholm. Jeg og min Finn har været overalt i Danmark - også de fleste små øer - da vi var autocampister. Og man kan nå ganske langt omkring på 3 ugers ferie.
Det lykkedes mig aldrig at overtale min Finn til at tage til Bornholm.
Nu skal jeg til Bornholm.
Vi er jo så heldige, at der afgår en færge her fra Køge - lige over til Rønne.
Den sejler om natten.
Og færgelejet ligger ca. 2 km fra min matrikel. Og hotellet jeg skal bo på ligger 23 km fra Rønne.
Så jeg vil lige om lidt bestille en færgebillet til min bil og mig, for jeg skal altså rundt på hele øen og se det hele.
Jeg kunne jo også tage min cykel med. Men min ferie er i starten af september, og det kan jo være blandet vejr, så jeg foretrækker min bil.
Det er atter en yogaferie, og vi skal bo på Jantzens hotel i Gudhjem.
Den danske dame, der ejer det franske hus vi boede i i St. Raphael, kommer også med.
Vi får hele hotellet for os selv, og vi skal selv lave mad - efter en vagtplan. Det skal blive skønt at lave mad i et professionelt køkken.
Jeg ved ikke hvor mange vi bliver.
Jeg har i dag været til denne sæsons sidste yogaundervisning, men yogaen er kommet igen for at blive. Med de ben jeg er i besiddelse af, er det yderst vigtigt at gøre venepumpeøvelser flere gange om dagen, så dagens yoga (ca 30 minutter) indeholder selvfølgelig de gode øvelser for venepumpen.
Det er jo også vigtigt, at musklerne i benene holdes smidige - for benmuskler bliver stive af at gå meget, har jeg hørt og selv erfaret.
Og nu vil jeg sætte en vaskemaskine i gang - fyldt med min røde quilt, som er færdig. Til tiden, som jeg lovede mig selv.

5 kommentarer:

  1. God tur! Vi har lige set, at de har 'dagsture' derover. Man er væk et døgn, får morgenmad, hhv. aftensmad om bord og dagsbillet til lokalbusser på Bornholm. Alt sammen til en meget rimelig pris, så det gør vi en dag inden så længe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, skøn ide. Det lyder som noget jeg også godt kunne finde på - inden min uge derovre.
      Har I brug for en parkeringsplads, mens I er væk, må I meget gerne parkere i min indkørsel.

      Slet
    2. Tak for tilbud, men mon ikke man kan parkere på havnen?

      Slet
    3. Tak for tilbud, men mon ikke man kan parkere på havnen?

      Slet
  2. Jeg glæder mig usigelig meget, Hanne.
    Jeg spiser ikke fisk mere, så de røgede sild må blive på stativet.

    SvarSlet