tirsdag den 16. maj 2017

En underlig nat

Mit soveværelse ligger på førstesal ud mod haven, og normalt er der mørkt og stille.
Min seng står under et af skråvinduerne, så jeg kan ligge og kigge stjerner, når det altså er stjerneklart.
I nat blev jeg vækket ved et tiden - hele soveværelset var oplyst.
Jeg satte mig forskrækket op og hen til terrassedørene for at undersøge, hvad pokker der foregik derude hvor der normalt er stille.
Der er langt til bagboerne.
Den ene har en skov, der grænser op til min matrikel.
Den anden har en stor mark.
På den mark har der været mange sjove ting: korn, kreaturer, væddeløbsbane for deres heste og sidenhen knallertbane for de unge mennesker.
Nu henligger marken bare med græs.
Jeg har været ude for at se om jeg kunne se hvad de dog havde lavet mellem kl. et og tre i NAT.
Jeg kan overhovedet ikke se, at der er sket noget som helst.
Måske har de bare slået græsset? Det så nemlig pænt nyslået ud.
Mærkværdigt var det i hvert fald.
Den tredje genbo, som jeg kun har fælles skelpæl med (selvom den står inde hos min nabo), er i gang med at fælde en hel masse træer på sin kæmpegrund og hegnet mellem bagboens og genboens marker, som består af megahøje mirabelletræer. Genboen skal nemlig udnytte hele sin mark til sine får.
Jeg tænkte om det måske var de to i forening, der havde gang i noget i nat. Det var det så ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar