fredag den 24. marts 2017

Lagerstyring

Jeg har en kælder, som ligger på den anden side af min indkørsel.
Da mit hus er fra 1920, krævede myndighederne - dengang efter 1. verdenskrig, at der skulle være et beskyttelsesrum. Og her blev det med tiden til en kælder, 2 meter under normal overflade.
Kælderen holder 8 grader året rundt.
Ganske praktisk for opbevaring af diverse ting og sager.
Jeg kan også godt lide at være i god tid med indkøb og planlægning.
Sidste år var min svigersøn og jeg over grænsen, hvor jeg købte hvidvin og rødvin til den tilstundende "noget".
For et par dage siden skulle jeg lige tjekke hvor jeg dog havde gjort af hvidvinen, for jeg havde kun et par flasker inde i huset, og jeg mente jo jeg havde købt 12 flasker.
Tænkte, jeg nok havde placeret dem i min kælder.
Ganske rigtigt. Der stod et par kasser.
OG SANDELIG også en kasse rødvin.
Hep.
Den havde jeg ganske glemt.
Og min svigerinde har - som rødvinsekspert - indkøbt 12 flasker for mig.
Og med 4 flasker tilbage fra fratrædelsesfesten på mit arbejde.
Jeg har da rigelig med rødvin.
Vi bliver da kun 24.... og flere af os drikker slet ikke vin.
Mit barn kunne berolige mig....
Du skal da holde fest for mig og din svigersøn i de næste par år...
Ah ha....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar