onsdag den 22. marts 2017

Granny squares

Et par tæpper til Røde Kors børnene.
Det øverste er en stor granny square - 1 x 1 meter.
Hæklet i 1 tråd bomuld og 4 tråde lama - kun egnet til hækling - købt som godt tilbud fra Garnudsalg.
Det nederste blå består af 4 granny squares og er ligeldes 1x1 meter.
Hæklet med 3 tråde bomuld, hæklenål nr. 7.
Garnforbrug pr. tæppe ca. 1 kilo.
Det blå har jeg været 4 dage om at hækle.
Og en times tid til bagbeklædning.
Det lyse har fået fleece bagside og -kanter.
Det blå har fået satin bagside og kanter af T-shirt stof med Winnie the Pooh på.
Jeg kan godt lide sådan nogle projekter - det tærer heldigvis godt på garnlageret.
Jeg har testet begge tæpper i et kort øjeblik, og de holder ret godt på varmen.


I går var jeg i min studiekreds på Frederiksberg, og vi "kom til" at snakke skoler.
Nu har jeg siddet ved siden af Michael hver tirsdag i et halvt år, og først i går fandt vi ud af, at vi har gået i samme skole alle 10 år, og sandelig også boet på den samme vej.
Han kom i skole et år senere end mig, og vi har haft den samme klasselærer.
Det var først for nylig jeg fandt ud af klasselærerens fornavn, som er Ilse.
Michael kendte slet ikke hendes fornavn.
Jeg er med i FB-siden for min skole.

6 kommentarer:

  1. Tak Hanne.
    Jeg ved det faktisk ikke. Jeg skal spørge næste gang jeg kommer ud i Røde Kors.

    SvarSlet
  2. Det er uhyggelige store tal. Jeg har svært ved at fatte det.
    Jeg håber bare, at mit eget lillebitte mikroskopiske bidrag kan hjælpe bare en lille smule.

    SvarSlet
  3. Fine tæpper, der kommer til gøre nytte for nogle, der virkelig trænger.
    Og - i en helt anden slags hverdag - hvor er det sjovt, når man finder ud af, hvor lille verden er, og man kommer til at sidde ved siden af gamle skolekammerater/naboer helt uden at vide det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, ja det er sjovt, når man kommer en tur ned ad memory lane ved at opdage fælles fortid.

      Slet
  4. God ide til restetæppe, og som du siger, gør det et godt indhug.
    Pudsigt med den klassekammerat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er skønt at få brugt rester og nedbringe garnlageret.

      Slet