fredag den 17. februar 2017

Model Århus - adventsgave

Datteren min havde købt garn som adventsgave til mig i 2016.
Cottonwool - det kan jeg tåle - jeg er jo frygtelig uldsart.
En strikkeprøve, og 2 tråde blev for tykt, så jeg fandt noget Tillycut frem fra lageret, og så passede det som det skulle.
Opskriften fulgte juleaften.
Det var model Århus fra Isager.

Det har været sjovt at strikke (overveje at lave et til af noget Woolmeise, jeg købte i London).
Der er gået 220 gram garn til.
Den mørkeblå Tillycut er gennemgående farve i hele tørklædet, og Cottonwool har skiftet jævnligt.
Jeg har ikke fulgt opskriftens foreslåede striber.
Start 5 masker, slut 183 masker.

2 kommentarer:

  1. Dejlig adventsgave. Jeg har "Urban"-bogen stående på min reservationsliste på "biblo" - men der er en vis kø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, ja, så er det bare at vente :-)

      Slet