mandag den 6. februar 2017

Latter, yoga og tandlæge

Formiddagens yoga var meget lattermild - og øvelser der var ganske gode (og hårde) for mavemusklerne.
Lattermusklerne - hvor de så end sidder på kroppen - var også godt i brug. Der må sidde nogle i maven!!!
1½ times yoga mandag morgen er altså godt.
På vej hjem skete der lige pludselig en spænding i min ene fortand.
Øv, en plombe havde revet sig løs.
Heldigvis havde tandlægen tid allerede kl. 13 i dag, så nu er alt i vater igen.
Tandlægens klinikdame, Britt, skulle selvfølgelig bruge min fødselsdag. Hep, jeg har fødselsdag samme dag som hendes kæreste. Det er ikke mange mennesker jeg har mødt i mit liv, der har fødselsdag samme dag som mig. De kan tælles på 2 hænder.
Jeg bliver rundt i år, og tandlægen, Britt og jeg snakkede om skavanker i kroppen.
Min største skavank er mine overbehandlede tænder, MEN de er mine egne.
En mega lille skavank er en lidt åreforkalkning i benene, som kan holdes i ave med motion og gang.
Det sker benene syrer til, så skal jeg bare sætte farten ned.
For øvrigt fortalte tandlægen, at hun har en anden patient, der - som mig - også hellere vil til tandlæge end til frisør.
Dejlig følelse, så er jeg da ikke helt alene om den kombination.
Tandlægen skulle lige opdatere sin database med det medicin jeg spiser: D-vitamin og multivitamintabletter.
D-vitamin ordineret af lægen og vitamintabletterne primært for B-12 vitaminet pga mine spisevaner, som hovedsagelig er grøntsager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar