lørdag den 19. november 2016

Forsvundet - og genfundet

Det er underligt, når ting forsvinder.
Da jeg var til yoga, skulle jeg have et armbånd af (det er en fast armring, og den er i vejen under yogaøvelserne). Armbåndet var der ikke. Det var væk.
Jeg har været alle mulige og umulige steder for at lede efter det.
Underligt, for jeg skal da klemme hånden lidt sammen, når det skal af.
Lidt senere på ugen var jeg på jagt efter min boremaskine. Den var væk.
Jeg var også i kontakt med min bror, om han kunne huske, hvor den var.
Skørt spørgsmål, men han vidste det ikke.
Jeg kiggede og ledte - flere gange.
Til sidst kiggede jeg på den hylde, hvor den plejer at ligge, og der lå den nok så fint - jeg havde bare lagt noget oven på den.

Ugen bød også på besøg i staden - som sædvanlig efter studiekredsen.
Jeg ville ind til hotel D'Angleterre for at se deres juleudsmykning.
Lidt mindre imponerende i år end tidligere år.
Jeg havde besluttet, at jeg ville enten ind på hotellet for at få et glas hvid gløgg eller i Hviids Vinstue for at få et glas rød gløgg.
Det blev ingen af delene, for jeg var kaffetørstig, så det blev McDonalds.
Deres kaffe er god - og ganske rimelig i pris.

Min coverlock (kan sy med 5 tråde) symaskine får jævnlig en tur med støvsugeren. Der samler sig temmelig meget støv nede i maskinhuset. Støvsugeren gør sit bedste, og det er ikke godt nok.
Jeg er den lykkelige ejer af en kompressor, så den blev tændt og symaskinen fik en lidt blæst og alt støv forsvandt.
Og min gode gamle (ikke så gammel) overlock er afleveret til Kirkens Korshær - med besked om at den trænger  til et serviceeftersyn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar