søndag den 6. november 2016

For- og baghave

I forhaven har jeg RIGELIG affaldsbøtter stående.
4 styks!
Normalt står der kun to.
Nu er der fire.
Jeg er nemlig med i et forsøg for kommunen om sortering.
Jeg skal sortere i 6 fraktioner - normalt 3.
Der gik kun et par dage, så havde jeg fået indrettet sorteringen inden døre, og det er gået ret nemt.
Forsøget slutter om en uge og midt i måneden er der borgermøde på Rådhuset om ordningen.

I baghaven flammer egetræet. Nydelige farver - om end ikke min farveskala.
Jeg foretrækker den grønne. For så er det nemlig sommer, som er min absolut foretrukne årstid.
Ha en skøn søndag.

2 kommentarer:

  1. Det går nok den vej - altså at vi skal til at sortere noget mere. Bare det bliver gnort enkelt for os. Og med sådanne forsøg som hos dig skal "de" nok finde en god måde - håber jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, i min kommune har de fortalt, at det er et krav fra regering og folketing, at fra 2018 skal alle kommuner sortere meget mere end i dag.

      Slet