torsdag den 20. oktober 2016

Aflysning - afbud....

I går var jeg på torvet for at købe "3 røgede sild" - til frokostgæster i dag (svoger og svigerinde).
Tidligt i morges, da jeg var ude at gå, ringede telefonen.
Det var min svoger, der meldte afbud til vores frokost.
De var begge to blevet vaccineret mod influenza, og svoger havde fået influenza!!
Jeg håber, at han bliver rask til søndag, for så skal de rejse til Polen.
Så nu har jeg 3 røgede sild - og de er store. Der siges jo, at man skal spise fed fisk et par gange om ugen. Jeg får da vist dækket min ugeration rigeligt.
Dagen blev ligesom en "fridag" - klar til at få ordnet et par hængepartier.
Jeg har besluttet, at jeg ikke gider slå mere græs i år. Slåmaskinen stod pænt i mit skur og ventede på rengøring. Den blev hentet ud af sit gemmested, og vippet bagover og mig på knæ med en spartel for at fjerne al det gamle græs. Nu er den klar til at blive afhentet af slåmaskinemanden om en uges tid - til vinteropbevaring og service i løbet af vinteren - for så at blive leveret tilbage lige efter 1. marts.
Flis fra den ene forhave er fordelt rundt i haven, og jeg tror, at jeg er færdig med at fordele den store bunke, svigersønnen og jeg hentede. Flisen er heldigvis våd, så ingen problemer med åndedrættet.
Min yogalærer ringede, om jeg var hjemme, for så ville hun lige kigge forbi.
Tænk, vi sad ude i solen på terrassen og nyd livet - og fik en god kop te og en særdeles god snak.
Hun kom ind gennem haven, hvor jeg stod på en stige med min bajonetsav og savede terrassetaget til. Ups, jeg blev en anelse overrasket..... men kom da ikke til skade.
Den klinge, jeg har på saven, duer bare ikke til plastiktage, der skal en anden mere egnet til. Den blive hentet i morgen, når jeg alligevel skal ud at køre.

1 kommentar:

  1. Det er da en god ide at få opbevaret OG serviceret sin plæneklipper.

    SvarSlet