tirsdag den 9. august 2016

Travlhed

I søndags holdt jeg familiedag. Inden hele familien ankom sådan omkring spisetid, kom min bror ret tidligt søndag morgen.
Vi fik lige en kop kaffe, og så gik vi til den.
Vi hev det gamle tag ned, nedlagde udendørslyset (brugte det aldrig), og bjælkerne kom også ned.
Torsdag eftermiddag ankom trælasten med nyt tag og nye bjælker.
I løbet af fredagen, lørdag formiddag og søndag morgen blev bjælkerne malet hvide.
Det er noget nemmere at male, når de er i jordhøjde end oppe under et tag, der kræver en stige.
De er malet to gange!!!
Fredag aften var jeg ude i det sociale liv hos gode venner til grillmad.
Lørdag eftermiddag og aften var jeg hundepasser for min datters hund, Kenzo.
Han er så sød - en labber på 1 år.
Søndag morgen kl. 5 var jeg ude at male.
Jeg skulle jo også tænke på mad til 8-10 personer søndag aften, og heldigvis har det nærliggende supermarked søndagsåbent, for der er jo nogle varer, der først kan købes i sidste øjeblik.
De fik gazpasho med croutoner, spinattærte, kold kartoffelsalat, grøn salat, broccolislaw med hjemmebagte flutes. Ost til dessert.
Det er en storspisende familie, jeg har, så der var ikke meget tilbage.

Dagen derpå - en masse oprydning.
Alle 7 tagplader er skåret i mindre stykker, kommet i sække og klar til lossepladsen.
Der er pænt meget træ, der skal skæres i mindre stykker og derefter køres af sted til lossen.

Jeg har købt nye klinger til min skønne bajonetsav.


Der er gjort flot rent på min fine nye terrasse og planterne kommet på plads igen.
Chilien herunder har mange frugter. De er kun lidt stærke. Styrke 6, skrev Toftegård på sedlen. Det er rigelig til mig. De bliver flittigt brugt.

Der var et par poser skruer i overskud, og jeg havde fået lov til at aflevere dem igen.
De var jo betalt, så jeg brugte beløbet til nye havehandsker og lidt andet nødvendigt til hus og have.

I morgen holder jeg en fridag og tager i Nyhavn og spiser med en veninde.

3 kommentarer:

  1. Hurra for en dejlig og hjælpsom familie. Tillykke med "tilbygningen".

    SvarSlet
  2. Conny, ja det er så skønt.

    SvarSlet
  3. Hanne, ja det er nogle sultne familiemedlemmer.
    Jeg er ret tilfreds med det foreløbige resultat 😉

    SvarSlet