fredag den 8. april 2016

Kvindeaften

Onsdag aften havde mit lokale byggemarked inviteret til kvindeaften.
Da jeg fik mailen om det, skyndte jeg at tilmelde mig selv og en veninde, der også er single (læs: enke med eget hus og have).
Der var 4 workshops på programmet - altså først efter vi havde taget for os af retterne, et flot og imponerende arrangement til ganen og maven.
Første workshop for mit hold var præsentation af Weber grill - og hvordan og hvad man kan grille.
Med mine spisevaner er der ikke meget brug for en grill.
Næste workshop var  Ginge havemaskiner. En smart mosfjerner - el styret - var tæt på at havne hjemme hos mig. Jeg har ekstremt meget mos i min plæne. Men ind til videre klarer jeg det med jern vitrol.
Tredie workshop var Bosch haveredskaber - elektriske og batteridrevne. Min svigersøn har givet mig besked på at købe en bajonetsav, så selvfølgelig gjorde jeg det.
Byggemarkedet gav 20% på alt vores køb. Det kan jeg da godt lide, så det var nemt at bestemme sig.
Sidste workshop var Kärcher - højtryksrensere og do med damp.
Jeg har en fin højtryksrenser - den står hos min bror. Det er en del år siden jeg har brugt den.
Derimod faldt jeg pladask for en højtryksrenser med damp (3 atmosfæres tryk) primært til indendørs brug - og uden brug af kemikalier.
Begge maskiner kom selvfølgelig med hjem, og er blevet brug flittigt.
Min datter uden immunforsvar har brug for et miljø, der er næsten sterilt.
Når hun skal komme, farer jeg rundt med både klud og spand - jeg vil overhovedet ikke risikere det mindste. Specielt toilettet får en ordentlig overhaling.
Damperen er suveræn til toilet.
Efter nogle gode timer i byggemarkedet blev der trukket lod om 4 flotte præmier, og trøstpræmier til resten af deltagerne, som var et net fyldt med gode brugelige ting.
Byggemarkedet vil holde en kvindeaften igen til efteråret, og hvis vi havde gode ideer, skulle vi bare kontakte dem.
Jeg havde allerede 2 gode ideer, som de vil tage op til efteråret.
Jeg glæder mig allerede.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar