mandag den 18. april 2016

Forsinket fødselsdag

I går holdt jeg forsinket fødselsdag for min bror og hele hans familie: ham selv, kæresten, hendes søn, min niece, hendes kæreste, og nevøen. Min datter og svigersøn kiggede også forbi til kaffen.
Det var da den skønneste dag. Det er en familie, der er værd at lave mad til. Holddaop, som de kan spise. Der var 2 små kartofler tilbage.
Da vi havde drukket kaffen, spist bollerne, æblekagen og kringlen, blev min bror urolig og ville ud at røre sig. Han fattede min mukkert  og koben, og de øvrige mandlige medlemmer fulgte trop. I løbet af "no time" var den sidste væg i min terrasse revet ned.
Tilbage er "bare" at køre affaldet til lossepladsen. Jeg havde lige nået at slippe af med al det andet affald.
Og nu kan opbygningen af det nye starte - når malerarbejdet er overstået.
De havde gave med. De havde bedt om en ønskeseddel, og jeg fik alt hvad der stod på den.
Jo, jeg føler mig forkælet.
Der var god rødvin, som jeg ikke drikker selv, det er til gæster, og det er altid rart, at det er købt af en, som er ekspert. Der var sjove øl, dem drikker jeg til gengæld selv. Marcipan og nødder - til alle de kager jeg bager. Speciel te og kaffe  - stod ikke på ønskesedlen. Bodyshampo og noget andet til kroppen. Lavendler til haven. Og 3 af de store stearinlys med batteri. Ret specielle, for de havde været alle arkiverne igennem for at finde billeder af mig. Det eneste de kunne finde var det som er på min Facebook profil. Det andet var et af Black, og det tredje var min nieces lille tatovering med vores familienavn, og fødselsårene på min mor, min bror og mig.
Mit kære barn kom lige med 2,6 kilo garn. Suk, nu er mit lager igen over 100 kilo.
Min svigerinde har strikket tidligere, og hun er vist blevet hooked på det igen.
Min niece vil også gerne lære at strikke. Faster, kan du lære mig det? Ja da. Hun vil gerne strikke karklude.
I dag står der en smule oprydning på programmet, og så er det bytur med en veninde. Vi skal i Stof og Stil, Ikea og slutter dagen af med en biograftur. Vi skal se The lady in the van med Maggie Smith.
Vi er begge to lidt spændt på, hvordan det første biografbesøg vil være uden vores veninde, der døde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar