onsdag den 10. februar 2016

Angst, blodpropper, blodfortyndende m.v og en deodorant

I nogle dage havde der stået en pæn og ren plasticpose på jorden på en af de ruter, Black og jeg går. Plastikposer, der ligger/står på jorden, plejer at være ret nussede.
Jeg blev nysgerrig og gik og "sparkede" til den for at se hvad den indeholdt.
Den indeholdt medicin.
Jeg tog den med mig hjem og undersøgte indholdet.
Det var medicin mod angst, blodpropper, blodfortyndende, hjertemagnyler - og en deodorant.
Det var hentet på apoteket et par dage før.
Der stod et navn på pakkerne. Desværre er det et navn, som der er mange, der har - her i byen.
Jeg kontaktede politiet, og vi blev enige om, at det var godt, hvis jeg ville aflevere det på apoteket.
Der skal det jo i alle tilfælde også afleveres, hvis medicinen skal destrueres.
Som sagt, så gjort. Damen på apoteket vidste da lige, hvad hun skulle gøre - og jeg havde gjort, som jeg var blevet enig med politiet om.
Jeg har da sendt manden mange tanker, og håber at han havde lidt medicin på lager, så han har kunnet klare sig til han fik hentet noget nyt.
Gætter på at posen er faldet af hans cykel (jeg er god til at gætte, og det kan jo være at jeg gætter forkert).

3 kommentarer:

  1. Det var da godt at den kom på apoteket, jeg gætter at det var receptmedicin, så kan man finde patienten (det var mange ting der var i posen, måske var de trods alt ikke så nødvendige? Nu har personen haft et par dage til at tænke over det.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, der var etiket på alle pakkerne (undtaget deodoranten). Jeg håber apoteket har kunnet finde frem til manden,

      Slet