onsdag den 6. januar 2016

Arbejdsdag i dag

Årets første cafe vagt er lige om lidt.
Det meste af formiddagen har jeg bagt havregrynskager og flutes.
De flutes smager så godt. Jeg har prøvesmagt.

Jeg er i gang med store oprydning og udsmidning/genbrug. Jeg har 3 kogebøger tilbage - resten er endt i affaldscontaineren. De fleste af dem havde lidt en smule skade af den vandskade jeg havde sidste vinter.
Det er jo så meget nemmere at finde opskrifter på nettet (herunder også blogland, der er nogle fine madblogge) end at kigge i en kogebog.
Når jeg har fundet en god opskrift, skriver jeg den ind i min egen opskriftsbog.

De flutes jeg har bagt i dag er med fintrevne gulerødder - bare lidt, for at holde dem længere bløde.
8 store flutes - så håber jeg der er nok.
Vi skal have suppe med flutes, appelsinkage og havregrynskager.
Jeg har nemlig genfundet min gode gamle opskrift jeg fik af min søster for mange, mange år siden (hun døde i 84).

I går var jeg hos Kirkens Korshær med 4 kæmpe bæreposer fulde af mine aflagte ting og lidt tøj. De strålede over hele hovedet, da jeg afleverede poserne. Jeg bliver så glad om hjertet over sådan nogle smil.
Jeg har før haft Kirkens Korshær ude at hente møbler, og de takker og takker - det er næsten for meget, selvom de mener det af et godt hjerte.
Genbrugstanken tiltaler mig.

1 kommentar:

  1. Hanne, flutene var rigtig gode.
    Ja, det er bare med at få tingene ud af huset, så andre kan få glæde af dem.

    SvarSlet