fredag den 20. november 2015

Ny kompetence

Jeg har besluttet, at jeg skal udvikle nye kompetencer i mit pensionistliv.
En af dem er madlavning.
Jeg kunne jo godt i forvejen. Jeg gad bare ikke.
Så det er muligt at kunne komme til at synes godt om. For nu kan jeg godt lide det.
Jeg har en veninde, der spiser alt for lidt grønsager - siger hun selv. Hun skal jo spise en del grønsager, fordi hun har diabetes.
Da hun sagde det højt, at hun spiser for lidt af det grønne, inviterede jeg fluks hende og en anden veninde til vegetarbuffet. Det var i går aftes, forenet med at vi alle 3 skulle til foredrag i Roskilde.
Puha, jeg fik da lidt sved på panden i går, for der var lidt af hvert.
Rød linsesuppe, nøddesteg (ny opskrift, som ikke bliver brugt en gang til), falafler, rødkålssalat, alm. grøn salat med meget forskelligt grønt i, humus, focaccia brød, broccolitærte og pandekager samt 6 kartofler og medister.
Veninden kunne lide det hele, og er blevet inspireret. Det var jo også formålet.
Det var kun Black der spiste medisteren. Glad og tilfreds hund.
Jeg skal have frokostgæster i dag, og jeg lavede rigelig tærte. Så menuen i dag er tærte, æggekage og pandekager med is.
Kompetencen udvikles stille og roligt.

1 kommentar:

  1. Hanne, Vivi skulle jo ikke gå sulten fra borde, vel? Og hun skulle motiveres/inspireres til mere grønt.
    Vi tager det som det kommer - med det vejr, ikke?

    SvarSlet