mandag den 16. november 2015

Film

Fredag aften var jeg i biografen for at se Ghita Nørby i "Nøgle Hus Spejl".
Som altid spiller hun helt fantastisk.
Filmen handler om hendes mands hjerneblødninger og hendes egen demens. De bor begge på plejehjem, og vi undrede os meget over at hun også boede der. Forklaringen kom senere i filmen, for hun lider af demens.
Det blev den sidste film i år.
Biografklubben har filmen "Under sandet" på plakaten, og efter at vi har set forfilmen skal ingen af os se den. Den handler om unge mennesker, der skal rydde bomber væk fra den danske vestkyst efter anden verdenskrig.

5 kommentarer:

  1. Hanne, det er film, så hun spiller bare godt skuespil. Så vidt jeg ved, er hun ikke det mindste dement.
    Åh ja, min mor blev ret dement og det gik stærkt det sidste år....

    SvarSlet
  2. Åh, jeg glæder mig til at se filmen her i eftermiddag, Kisser - har læst så meget godt om den mange steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, håber du nød den lige så meget som jeg gjorde.

      Slet
  3. Det med demensen havde jeg ikke hørt om før. Det er en af filmene på min ønskeliste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg håber jeg ikke har afsløret for meget om filmen. Den kan varmt anbefales.

      Slet