onsdag den 26. august 2015

I byen og i biffen

I denne uge er der Køge Festuge, helt fra mandag til lørdag midnat. Der sker en masse gode ting.
Jeg har været i byen et par gange i løbet af ugen, og rundet Torvet.
Der er masser af madsteder, kaffe-kage boder, og massevis af udskænkningssteder.
Midt på Torvet lige foran Rådhuset står en kæmpescene.
I dag - sen eftermiddag - var der vildt gang i højttalerne, og en bas der sagde "spar to". GODT jeg ikke bor i midtbyen, for det var da ganske forfærdeligt. Nu skal jeg heller ikke have ret meget bas på musikken, så måske derfor.
Jeg fik hentet billetterne til aftenens forestilling, og tog en runde på Torvet.
Lige pludselig lød Billie Jean med Michael J, og så måtte jeg jo stoppe op - for han er god (i mine ører), og så må musikken gerne være høj. Bassen var heldigvis skruet noget ned.
Der bliver spillet musik næsten døgnet rundt fra den store scene.
Heldigvis kunne vi ikke høre noget inde i biffen.
Vi skulle se AMY - en film om AMY Winehouse. En meget barsk historie hun har haft. Og som hun kunne synge. Tænker på om hun er en reinkarnation af enten Elith Piaf eller Billie Holliday. Sjovt nok var der film på DR med begge de to damer i aftes, og jeg så begge.
Jeg tænker også på hvor mange unge mennesker i musikbranchen, der er døde da de var 28 +/- et par år.
Det er en barsk branche, tror jeg.
Og jeg kunne blive helt forarget over papparazzi fotograferne. De har OVERHOVEDET INGEN respekt for mennesket. Hvad er det dog de vil bevise? Jeg ved godt nogen sluger alt råt, heldigvis er der også fornuftige mennesker, der tager det hele lidt mere skeptisk og kritisk - eller slet ikke læser den slags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar