søndag den 2. august 2015

Aftenens menu

Jeg har svært ved at vente...
I dag måtte jeg bare grave en kartoffelplante op.
Min mini køkkenhave er placeret et højst uhensigtsmæssigt sted, så jeg har flyttet både persille og salat.
Løg, selleri og kartofler får lov til at blive stående, og så giver de det de kan.
Jeg havde sat en bakke grønkål under gode forhold, og en enkelt fra samme bakke i køkkenhaven. Den enkelte er vokset ca. 3 cm, hvor de øvrige er ca. 60 cm nu og ligeså omfangsrige. Den enkelte er også flyttet.
Et løg er også trukket op, og med nybagt hjemmelavet rugbrød er jeg da sikker på at det bliver en skøn menu. Godt med krydderurter på.
Og et glas vindruesaft med dansk vand i - og et stort glas anden grønsagsjuice (lavet på min juicemaskine).
Velbekomme siger jeg til mig selv.

2 kommentarer:

  1. Grøntsager af egen avl er bare det bedste - hvor lyder det lækkert med dine kartofler, løg, selleri og grønkål!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja og så ved jeg helt sikkert at det er økologisk 😉

      Slet