fredag den 8. maj 2015

Et farligt sted

En planteskole er et farligt sted (for dankortet) at besøge.
Jeg har været på planteskolen i dag.
Jeg skulle bruge en squashplante.
De havde tilbud på 3 styks, og jeg er rimelig stolt af mig selv, for jeg købte kun den ene, de stod på min indkøbsseddel.
Hvor jeg dog elsker at gå rundt på en planteskole. Alle de skønne blomster og andre fristende tilbud.
De kan dog friste lige så meget de vil, for jeg kender min fysiske formåen.
Desværre!!
Jeg har god plads i min have, som jævnligt gennemgår forandringer.
Foreløbig har jeg anlagt en lille mini køkkenhaven for foden af mit egetræ - tyvstjålet på Fur i 1991.
For jeg har nedlagt nogle snedrivebuske, og i deres forhenværende skygge er der nu meget mere sol, så der blev plads til min lille køkkenhave, som rummer kartofler, løg, persille, selleri og salat.
Den nylig indkøbte squashplante skal plantes i et højbed, som skal laves i næste uge på sydsiden af mit hus, og der kommer mere til. Jeg har ikke rigtig vidst hvor jeg ville have højbedet, det har jeg så fundet ud af i dag. Og der er også rigelig plads.
Lige da jeg kom ind ad døren i planteskolen stod der en LILLA rose.
Min yndlingsdatter elsker lilla, så jeg ringede og spurgte om det måske kunne have hendes interesse, for min yndlingssvigersøn har lige lavet et nyt højbed. JAAAH.
Så den kom med hjem.
Og det var dagens køb.
Jeg skal bage en kage til i morgen med rabarber, og jeg har fået lov til at hugge naboens rabarber, for hun bruger dem ikke selv.
Men jeg trak og trak rabarber, fik vi os en hyggelig snak. Godt med gode naboer til alle sider.
Jeg trak 6 kilo rabarber - af den gode gammeldaws slags. Der kan blive til mange gode kager, saft og syltetøj.

2 kommentarer:

  1. Vi er meget velhavende, os der har rabarber :-) Jeg så for et par uger siden i et supermarked, i den billige ende af skalaen, at et bundt rabarber (5 stilke) kostede en 20´er.

    SvarSlet
  2. Pia, ja det er vi. Jeg har også et par planter selv, men de står i dyb skygge pga naboens skov. Det er ufatteligt at de skal være så dyre - de passer jo sig selv....

    SvarSlet