fredag den 24. april 2015

Stiftende generalforsamling

Det Grønne Hus og KØFF - min økologiske forening - har fået et stykke jord af Køge Kommune på 2 ha.
Det skal bruges til fælles glæde for alle der er interesserede.
Der er mange planer for jordstykket.
Der skal være grøntsagshave (gruppen, jeg er med i), terapihave og skovhave. Der er lavet flotte tegninger og planer.
Der er også planlagt arbejdsdage....
I går aftes var der stiftende generalforsamling - med vedtagelse af formålsparagraffer og alt det, der nu skal til - til en forening.
Der skulle også udpeges en bestyrelse.
Jeg SAD godt og grundigt på mine hænder, for jeg vil KUN være menigt medlem.
Alle mine gode kompetencer fra mit arbejdsliv kunne fint komme i anvendelse i denne forening også (specielt kassererjobbet). Nej tak.
Jeg har nemlig bestemt, at jeg i mit pensionistliv skal udvikle nye kompetencer og ikke vedligeholde de gamle fra arbejdslivet, så derfor vil jeg kun være "en af de menige".
I den økologiske forening laver jeg mad. Jeg har da kunnet lave mad hele livet, og har altså bare ikke gidet! Nu gider jeg godt.

4 kommentarer:

  1. Ih hvor jeg forstår dig! Selv om jeg har utrolig svært ved at tie i forsamlinger, er jeg også altid enormt fraværende, når der skal vælges til bestyrelser af enhver art!
    God fornøjelse med haven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Ellen, jeg elsker at blive forstået :-)
      Jeg tror, at vi alle sammen i foreningen glæder os til at vi kan se lidt flere resultater af alle anstrengelserne.
      Og se det hele vokse til

      Slet
  2. Du er da et energibundt og enhver forening må juble ved tanken om at have dig som arbejdskraft :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Ja, min energi har vist altid ligget i den høje ende.
      Energien er også ved at indfinde sig igen til min egen store have.
      Jeg vil kunne høste lidt mere i år end tidligere....

      Slet