tirsdag den 13. januar 2015

Strik og patchwork

Der skulle bæres lidt tungt ud til Røde Kors i dag.
9,7 kilo færdigt materiale har jeg leveret til dem i dag.
Masser af dejligt tøj til de små ude i verdenen.

6 små kære bluser med indflettede gode og positive tanker om et godt liv.
Og stort tak til min sponsor - mit barn (og også lidt mig selv).

2 styk patchworktæpper - det er bare så flotte, synes jeg selv. Det er ret hurtigt at så sådan en overside - jeg bruger ca.10-15 min hver morgen efter morgengymnastikken på førstesalen til at sy.
En bagside og en kant, så er det tæppe klaret.
TAK til mine sponsorer - Mette fra strikkegruppen, Britt, mit barn og mig selv.


4 strikkede tæpper (1 m x 1 m) i det fineste merinould - spundet af mit livs lys.
Og en smule andet garn.

12 poser til babyudstyr, der bagefter bliver brugt til ris/madvarer.

12 styks huer i forskellige størrelser.

Og endelig 12 styks nederdele i smukt stof og en utrolig gammeldags facon.
En lige op og ned facon med elastik i taljen.

Der må ikke være knapper eller lynlåse i tøjet, fordi det bliver pakket i store poser og luften suget ud af dem, og så kan der være fare for at knapper og lynlåse brister.
Der er "sammenkomst" hver tirsdag i nørkleklubben.
Røde Kors er så venlige at kvittere med en julefrokost og en nytårskur.
Fordi jeg havde en anden aftale sidste tirsdag, fik jeg ikke at vide, at der var nytårskur i lørdags.
Jeg brummer lidt over manglende service fra lederen af nørkleklubben - hvor svært er det lige at sende en mail til os, der ikke deltager i hver eneste tirsdagsnørklemøde?
Nå, ikke den store skade sket (selvom nytårskuren er vildt hyggelig), for mit svigerbarn havde fødselsdag, og vi var i byen sammen, og han (og mit barn) er vigtigere end noget som helst andet.
Det vigtigste er jo at børnene ude i verdenen kan blive varmt klædt på og blive ramt af alle de gode tanker, der er flettet ind i tøjet.

8 kommentarer:

  1. Du har min dybeste respekt for alt det, du gør for de små, og hvor er det dog flotte ting, du laver. Går noget af det mon til Syrien http://www.rodekors.dk/stoet/syrien#syrientext, der p.t. er hærget af det forfærdeligste snevejr? Mange bor i flygtningelejre der (= i telte) og brænder deres tøj for at holde varmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak, Hanne.
      Min veninde, som også laver ting til RK, og jeg er ret interesseret i og ønsker meget, at vores strik ender i Syrien. Desværre er vi fuldstændig uden indflydelse på det. RK hænger sådan sammen, at det er den udsendte medarbejder på stedet, der skal bede om hjælp til netop børnene.
      Vi ville jo gerne kunne øremærke tæpper og bluser til de små i Syrien, men desværre er det uden for vores rækkevidde.

      Slet
  2. I er godt nok flittige!
    Jeg ville nok også mukke lidt over den nørkleklubleder - bare sådan rent principielt, når nu jeg alligevel ikke kunne komme ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen. Ja det virker ret usmidigt...

      Slet
  3. Sikke nogen skønne ting, du sender ud i den store verden. Det er så fint, at I gør det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, det er hyggeligt at lave de små ting.

      Slet
  4. Hvor er det imponerende, hvad du har syet og strikket til de små ude i verden, Kisser!

    SvarSlet