onsdag den 28. januar 2015

Sejr - og en iglo

Jeg er i fuld gang med moderniseringen af venindens Burberry frakke.
Tænk, jeg føler det som en stor sejr, at jeg har fået syet bæltespændet i.
Fordi...
lige præcis hvor den gamle søm var, er den ene side af spændet.
Jeg tog simpelthen trykfoden af min symaskine, og syede sting for sting, så lykkedes det.
Havde ellers tænkt på at køre hen til skomageren for at høre om han kunne sy det i.
Det var fuldstændig umuligt at få en helt almindelig synål igennem, så jeg kunne sy det i i hånden.
Jeg forstår ganske godt, at disse frakker er dyre, for det er
virkelig kram - også symæssigt set.
Jeg har en vis erfaring i at sy - startede sykarrieren da jeg var 6.

For lidt siden ringede posten på.
Han havde et kæmpebrev til mig fra Schweitz.
Det var fra min mangeårige penneveninde.
Hun sendte en kalender med skønne motiver fra hendes land..
Og en beskrivelse af sin 50 års fødselsdag, som hun bl.a. holdt i
EN IGLO OPPE I ALPERNE,
hvor de fik ostefondue.
Nej, det var ikke koldt indenfor, men selvfølgelig heller ikke til selskabskjoler i tyndt stof.

4 kommentarer:

  1. Det var dejligt, at du har fået syet bæltespændet i!
    Tænk at bo i en iglo i Alperne - det lyder som det rene eventyr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det var en oplevelse for livet for både penneveninden og også for alle hendes gæster. Det må have været meget specielt. Sådan noget kan vi jo ikke her i Danmark, derfor det specielle.

      Slet
  2. Hvor er du dygtig med dine hænder! Sådan noget kan jeg slet ikke, for jeg har aldrig haft håndelaget (giv mig en PC i stedet). I femte klasse var jeg hele året om at strikke én sok på gammeldags strømpepinde. Det gik simpelthen aldrig op for mig, hvordan jeg skulle vende (hed det vist), når man var nået til enden af pinden og skulle skifte pind. Du må gerne grine, det gør jeg selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne. Altså når man strikker sokker vender man ikke, man strikker rundt - undtaget et par pinde nede ved hælen.
      Nej, jeg griner absolut ikke, jeg smiler stort og det er noget ganske andet.

      Slet