mandag den 11. august 2014

638 og 938 er IKKE det samme

Jeg har en konto i det lokale byggemarked.
Når jeg bruger den, ligger der et kontoudtog i min indbakke dagen efter.
I juli var jeg ude for at købe nogle småting, og der kom ingen e-mail.
Nårh ja, tiden går. Og der er sidste betalingsfrist den 15. i efterfølgende måned.
Jeg købte bl.a. en gasslange til gasbrænderen til ukrudt. Den gamle var utæt, og det er jo ikke så godt.
Men man kan altså ikke selv skifte en gasslange, for det skal foregå under 20 atmosfæres tryk. Og jeg har jo kun et!!
Så i dag cyklede jeg ud med gasslangen.
Ekspeditricen sagde, at varerne altså var leveret retur - alle sammen.
Øh, mig bekendt har jeg stadig de 2 andre varer. Og bøtten med tjære er brugt til at male fundament med.
Jeg fik et kontoudskrift af fakturaen sammen med en returseddel på gasslangen.
Lidt senere da jeg var kommet hjem og ville betale regningen, så jeg at DET ER ALTSÅ IKKE MIT NAVN, der står på fakturaen.
Den første ekspedient har tastet min konto ind som xx638 i stedet for xx938.
Så tror da pokker, at jeg ikke får e-mail eller faktura.
Og da jeg afleverede mit kort ved købet sagde den unge mand, at jeg skulle oplyse mit navn, for det var en konto, der krævede navn!! Ja, sagde jeg, det sker at min bror henter ting i byggemarkedet til/for mig.
Hm, jeg skal da vist ringe til dem i morgen.

2 kommentarer:

  1. Det skal ikke meget tastefejl til, før resultatet bliver et helt andet. Forhåbentlig får de styr på det hele i byggemarkedet. God dag til dig....

    SvarSlet
  2. Øv, for en gang brok, men forhåbentlig bliver trådene redt ud, når du har fået snakket med dem i Byggemarkedet.

    SvarSlet