mandag den 12. maj 2014

Gæster

Har lige fået ordren SIT
 
Og stadig SIT
 
Hvor længe skal det vare - det der SIT?
Black og jeg har haft gæster nogle dage.
Lucky.
Blacks gode ven.
Desværre - er jeg nødt til at sige - stoler jeg ikke på Lucky.
Jeg bor ikke ret langt fra en befærdet vej, og når jeg passer på andre væsner, går jeg med "livrem og seler".
Lucky er anderledes end Black. Black snuser til hvert et græsstrå, når vi går tur. Lucky vil hellere hilse på bilerne, for det ku jo være det var gæster til ham.
Så det var kun den første aften, vi gik tur sammen alle tre.
Derefter var det først den ene hund, derefter den anden hund.
Min have er hegnet ind, sådan nogenlunde.
Black bliver indenfor hegnet.
Lucky har været på vej udenfor hegnet BARE EN GANG.
Så resten af tiden han har været her er det i lang snor.
En vis utilfredshed er at spore.
Og det kan overhovedet ikke interessere mig.
****
Jeg selv er utrolig uegnet til at opdrage hunde. Bare fordi jeg synes de er så sjove osv.
Der er dog få ting jeg ikke vil have, og så sker der ting og sager her.
Bl.a. en løftet pote, der skraber på diverse døre, og en hund der farer ud næsten før døren bliver åbnet.
To skønne kommandoer:
NEJ og STAY
virker.
Lucky er meget, meget lærenem.
Han har et skønt væsen.

3 kommentarer:

  1. Skønne hunde! Godt du passer på Lucky, når han nu ikke forstår, at han skal blive inde i din have! Og et par dage i snor klarer han helt sikkert. Klem

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde, som de sidder der. Især da de begynder at miste koncentrationen ;-) Better safe than sorry; sådan må det jo være.

    SvarSlet
  3. Skønne hunde, der lystrer dig. Selvfølgelig passer du ekstra godt på Lucky, når det nu ikke er din egen hund, det ville da være forfærdeligt, hvis der skete den noget, mens den er i din varetægt.

    SvarSlet