mandag den 7. april 2014

Verdens vinter

Jeg er blevet færdig med at lytte til Verdens Vinter af Ken Follett.
Han er en fantastisk forfatter og kan forstå at holde mig vågen som lytter.
Det skete under lytningen, at jeg tog høretelefonerne af, fordi der var nogle barske passager (for mig) i bogen.
Jeg har aldrig haft interesse for anden verdenskrig, og det var ikke meget vi lærte om den i min skole. Det har nok været for tæt på...
Men jeg har lært noget om krigen efter at have lyttet til Verdens Vinter.
Gad vist hvad 3 bind i trilogien kommer til at handle om. Den må snart være på trapperne.

7 kommentarer:

  1. Jeg synes også, jeg lærte meget om 2. verdenskrig ved at læse bogen - Follett er en enestående fortæller. Har du læst hans to middelalderoromaner? De er lige så gode.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jeg tror jeg har læst alt hvad han har skrevet. Klem

      Slet
  2. Han er bare kanongod! Jeg har læst alt, hvad han har skrevet - købte dem i England så snart de var udkommet; jeg kunne ikke engang vente, til de blev oversat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det hører jeg tit fra mit barn, at jeg skal læse bøgerne på originalsproget, der går en hel del tabt ved oversættelsen :-)

      Slet
  3. Når jeg en gang kommer med i rækken af boglæsere igen, så er Ken Follett skrevet på listen. jeg ender jo med at få helt travlt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, det er altid ganske rart at have noget at glæde sig til :-)

      Slet
  4. Vi er vist efterhånden en del, der glæder os til, at sidste bog i trilogien udkommer :-) Ja både Verdens Vinter og Giganternes Fald kan lære en en hel masse om de to verdenskrige. Både på overordnet plan og ned i den grumme detalje.

    SvarSlet