torsdag den 10. april 2014

Uventede penge og den omvendte verden

For længe, længe siden opgav jeg nogle tal til SKAT for skatteåret 2013. I starten af april kom det endelige resultat af selvangivelsen ind på NEM-kontoen. Fordi jeg havde jo nogle håndværkerudgifter at kunne trække fra.
For 10-12 år siden købte mit livs kærlighed og mig havemøbler i teak. Dagen efter de var ankommet, var jeg træt af dem. De er for tunge og klodsede og jeg kan ikke håndtere udtrækket på bordet selv. Og jeg gider ikke vedligeholdelse i svær grad som teak kræver.
Så min SKAT var besluttet for længst til at skulle bruges til nye havemøbler.
Jeg har været ude på research nogle gange og overhovedet ikke fundet "det" jeg ville have.
Det gjorde jeg i dag.
Et bord i en størrelse, der også kan passe en mindre have - og 4 stole til. De 2 er 5 positionsstole, primært til mig selv.
Et bord i en lille størrelse (cafebord) og 2 stole.
Alt i sort NONwood og rattan. Det bliver meget flot er jeg helt sikker på.
Et besøg i et plantecenter - og der står nu 8 pelargoner til "altankassen".
Og en enkelt rhododendrum til forhaven.

Den omvendte verden:
Et indlæg på Facebook tidligere på dagen fra en af vennerne, som følte sig gammel, fordi en snak med et ungt menneske i tyverne, der ikke kendte begreber som kassebukser, tunikaer, busseronner osv., fik hende til at føle sådan.
Jeg tænker....
Når jeg ikke kender udtryk som de unge bruger, kan jeg så føle mig ung eller måske føle mig som barn???????????

4 kommentarer:

  1. Tillykke med de nye havemøbler, Kisser! Dejligt at de er vedligeholdelsesfri - det er mine desværre ikke.
    Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det bliver den rene fryd med vedligeholdelsesfri. Klem

      Slet
  2. Det kan jeg godt forstå, at du er glad for - jeg gider heller ikke tunge møbler.
    Ja, føl du dig bare som et barn, hvis ikke du forstår de unge, hvis det er det, du helst vil ;-)
    Jeg føler mig bare meget mere ... vidende :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er absolut en fordel at kunne flytte rundt på møblerne uden at skulle hente hjælp :-)

      Slet