mandag den 28. april 2014

Beskæring og besøg


Mens jeg slog mine feriefolder i Paris,
havde jeg besøg på matriklen.
Mine fine nye havemøbler kunne jeg kun samle halvt, så nægtede logikken - eller skruemaskinen - at samarbejde. Nu er de samlet og ganske skønne.
 

2 kæmpestore træer - en vandgran og et birketræ - begge på ca. 22 meter er fældet.
Der mangler kun lige den sidste "stump" her på 10 meter, som skal skæres op.
 
Mine to store nøddebuske er beskåret nede ved jorden.
Og egetræet, som er ca. 12 meter, har fået skåret de nederste grene af - de sad i en højde på 1,5 meter.
Den store stak på billedet herover er jeg godt i gang med at gøre meget mindre.
Skønt at være pensionist i dette gode vejr og have energi til haven.

 


8 kommentarer:

  1. Det er da rart med sådanne havenisser, som kommer og hjælper mens man selv er på ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var bare så skønt. Der stod også en ny slåmaskine - samlet og køreklar :-)

      Slet
  2. Det er jo ren Hokus Krokus. At rejse hjemmefra for at komme hjem til noget helt andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, det var ret spændende at komme hjem og se "noget helt andet"...

      Slet
  3. Hvor er det flot, at du kan klare alt det selv - jeg riger efter en havemand til alt det grove. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame, min Finn og mig har altid været "gør det selv mennesker", så det er jo nok derfor jeg klarer så meget som muligt selv :-)
      Klem

      Slet
  4. Dejligt at få sådan et besøg. Lige da jeg læste indledningen troede jeg at det var anderledes trælse gæster I havde haft :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, velkommen til min blog :-) Ja, det var et skønt besøg jeg havde haft...

      Slet