onsdag den 12. februar 2014

Tro kan flytte bjerge

For et par måneder siden havde Mette en strikkebog med i strikkegruppen af Annette Danielsen: Østen for solen.
Jeg blev begejstret for flere af modellerne, og bestilte straks bogen.
Få dag efter ankom den, og jeg gik straks i gang med
TRO KAN FLYTTE BJERGE.
Den er blevet færdig i dag og hænger pænt på en bøjle og tørrer - for den er lige blevet vasket.
Det kan godt være, at jeg kan overtale en eller anden til at tage et billede af blusen med en model indeni.
For strik uden en model på et billede er ganske ucharmerende.
Jeg har brugt ca. 8 nøgler Lana Grossa Elastico - 96% bomuld og 4% polyester.
Bomuld - tilsat lidt andet - er så afgjort mit foretrukne garn.
Bare fordi det meste uld stikker.
Jeg har dog strikket blusen 5 cm længere end opskriften. Synes ikke om alt for korte bluser.
Jeg har for vane at starte 3-4 strikkeprojekter på en gang, vel vidende at alt bliver jo færdigt på et eller andet tidspunkt.
Jeg har stadig 2 igangværende projekter på pindene til mig selv.
En blå hyggetrøje - med garn fra julekalenderen fra min solstråle, og en sort bluse i 100% cashmere fra Garnudsalg i det jyske.

4 fine nederdele til de små ude i verdenen er også klar til aflevering.

Et tæppe (1 x 1 meter) strikket i log-cabin teknik og en enkelt hue kan også komme til de små.

10 kommentarer:

  1. Hvor er du flittig, Kisser! Det må være dejligt at strikke og sy - jeg forestiller mig, at det næsten er som en form for meditation. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det er godt anbringe an tid på disse småprojekter.
      Strik er meget meditativt - også her.
      Klem

      Slet
  2. Absolut heller ikke det mindste gram uld til mig. Det kradser, klør og giver rødt udslet, også selvom det er uden på en skjorte. Kan dog fint strikke af det, til de små ude i verdenen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, så dejligt at høre Pia, at du heller ikke er til uld. bomuld ved man da hvad er. Og hvor er det morsomt at du også godt kan strikke med uld - til de kære små derude.

      Slet
  3. Hvor er det dog skønt, at du strikker til de små ude i verden. Sikke et samfundssind. Jeg kan ikke strikke, men jeg har et sponsorbarn via Børnefonden, så på den måde gør jeg også lidt godt for et barn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne. Det er jo at forene det nyttige med det behagelige.
      Supergodt med dit sponsorbarn.
      Jeg var med i en ordning på jobbet, hvor vi sponsorerede 3 børn.

      Slet
  4. Bomuld er ikke mig men hver sin smag/sag. Din bluse er flot alligevel. Heldige små pus "derude".

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, ja hurra for forskelligheden, så vi kan få lige det der passer til os.
      Det er sjovt at strikke de små ting :-)

      Slet
  5. Du kan da helt sikkert lokke en af dine gæster på søndag til at lave en lille fotoserie med dig og den nye bluse :-).
    Knus
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jamen, jeg har jo TO nye strikprojekter færdiggjort. Vi skal jo også spise kage og snakke og strikke..... men åh, det ville da være skønt at blive foreviget i en fotoserie :-)
      Glæder mig til søndag
      Knus Kisser

      Slet