søndag den 29. september 2013

"Pisserenden"

For et par dage siden mødtes jeg med en veninde på Nørreport.
Vi ville egentlig ind for at sige god vinter til Tivoli, men men
Tivoli var lukket om søndagen.
Øv.
Men vi mødtes alligevel og tog på vandretur i det køwenhavnske.
Turen gik bl.a. gennem
Pisserenden.
Jeg sendte en kærlig tanke til min svoger,
som stod i lære og arbejdede meget af sin tid
som maskinarbejder
netop i
Pisserenden.
Og selvfølgelig til min far
som havde sit arbejde i
Kompagnistræde 10
igennem 45 år.
Han kunne bo på Rådhuspladsen, sådan elskede han København.
Jeg holder også meget af vores hovedstad
og jeg kunne bosætte mig i Paris
og
jeg elsker livet på landet
lige her hvor jeg bor
netop nu.
Gad vist hvad fremtiden vil bringe??


6 kommentarer:

  1. 'Pisserenden' er en skøn del af København, et rigtigt spændende område at besøge. Personligt ville jeg dog aldrig kunne bosætte mig midt i byen, mens andre jo ikke kan forestille sig at bo andre steder

    SvarSlet
    Svar
    1. Lydert, jeg er også glad for at besøge byen, og glad når jeg kommer hjem på landet igen.

      Slet
  2. Hyggeligt med en vandretur i København. Ærgerligt at Tivoli havde lukket. God søndag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, så tager jeg derind til Halloween og til juleudstillingen :-)
      God søndag. Knus

      Slet
  3. Dejlige billeder - mon ikke du trives bedst ved at bo uden for København og med dine ture ind til byen? Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jo, sådan skal det være. Klem :-)

      Slet