fredag den 16. august 2013

Blue moon

Lige over middagstid mødtes jeg med mine bif-venner og vi satte os godt tilrette for at lade os underholde et par timer.
BLUE JASMINE hed filmen i dag.
Kritikerne har givet den en masse stjerner. Det kan dog ikke påvirke mig, for jeg kan godt lide at vurdere selv.
Læser om handlingen og er det interessant? Enten ja eller nej.
Og denne film må meget gerne blive nomineret til en Oscar.
Det er både god underholdning og med stof til eftertanke.
Filmen blev indledt i sort/hvid og de spillede Blue Moon.
Straks var jeg tilbage i 1961, hvor jeg mødte dette livs første kærlighed, som varede et par måneder. Og mit livs første kærlighed var sømand, og havde hjembragt pladen Blue Moon derude-fra-i-verdenen.
Kærligheden var vist mest drømme.
But the dream is free, og det er skønt at drømme.
Et par måneder senere kom mit livs kærlighed på banen :-)
Og det kom der et skønt liv ud af.
Også selvom min Finn er en engel nu.
Filmen fortæller om et liv i sus og dus for Jeannette, som har ændret navn til Jasmine.
Og om hendes nedtur, da hun anmelder sin mand til FBI for svindel og bedrageri - bare fordi han har været hende utro med mange andre kvinder.
Jeg kan anbefale filmen på det varmeste.

1 kommentar:

  1. Åh, det lyder spændende - tak for anbefalingen af filmen, Kisser. Og så er det smukt at læse om parallellen til dit eget liv.
    Klem og rigtig god regnvejrsdag!

    SvarSlet