mandag den 10. juni 2013

Gårsdagens gode gerning

Jeg kan godt lide at have en bil at køre i.
En bil kræver vedligeholdelse - også vask og støvsugning.
Jeg mangler motivation til at vaske bil og til at støvsuge den.
Jeg er meget flittig til at tjekke olien, det gør jeg en gang om måneden.
Det er jo vigtigt at bilen har olie nok på.
I går diskuterede jeg meget med mig selv om jeg skulle ordne bil eller cykle en lang tur i det gode vejr.
Bilen vandt. Det tog over 2 timer med vask, støvsugning, olie, vinylrens (fås på flaske) osv osv.
Jeg har jo transporteret haveaffald i Pandaen, og selvom der er masser af tæpper til at passe på det indvendige, sætter det sine spor.
Værre er det, når Black er med ude at køre, han puster og stønner - åbenbart af bare glæde over at være med. Og der kommer meget mundvand ud af hans mund. Noget klistret stads, som er svært at vaske væk. Og alle hans hundehår på bagsædet.
Bilen er for lille til en hundeboks i Blacks størrelse, så han er spændt fast med sikkerhedssele.
Nu er bilen fin, og jeg var godt tilpas med dagens gode gerning.

2 kommentarer:

  1. Det er dejligt at få gjort, men uha ja, det er et større arbejde at gøre bilen fin - det er vi heller ikke noget, vi overdriver her.
    Nyd endnu en solskinsdag og klem

    SvarSlet
  2. Godt, at det er overstået, det er heller ikke lige rengøring af bil, der står øverst på vores "To do" liste.
    En rigtig dejlig dag til dig, Kisser.

    SvarSlet