fredag den 25. januar 2013

Musik

I tidligere tider boede der en masse "vinyler" her i huset. Rigtig mange. Heldigvis havde Finn og jeg samme musiksmag.
Tider skifter, og vinylerne bliver skiftet ud med CDere.
Alle de gamle vinyler herfra havnede hos diskotek "Footstep" - indehaveren var søn af nogle af vores venner.
Grammofonen forsvandt også - sammen med vinylerne.
Stilstand i pladesamlingen igennem en hel del år. Desværre.
Men NU
er der gang i musikken igen.
Jeg er ved at opbygge en god samling af CDere.
Og som det er morsomt at gå på jagt efter musik "fra dengang". De findes, og bliver bestilt hjem. Via det herlige internet.
I dag havde Føtex tilbud på Abba og Bjørn Afzelius, så der kom 3 CDere med hjem.
I går fik jeg leveret en CDer med Bach for meditation. Bach har skrevet mange skønne stykker musik. Denne CDer indeholdt lyden af "forstemt barokklaver", og den lyd generer mit øre, når jeg "kun" hører det. Det er OK til en live koncert i Sainte Chapelle i Paris. Heldigvis kender jeg en, som meget gerne vil høre på netop denne CDer.
Og inden jeg investerer i nye CDere, siger jeg TAK for YouTube, for her gennemhører jeg alle skæringerne.
I de gode 60ere vandrede vi hen i Fona og bad om at måtte høre pladen, inden vi købte den. Op på barstolen, på med hovedtelefonerne og lyt til musikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar